Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Stowarzyszenia medyczne to najlepszy klient PCO

W czołówce klientów pozostają także korporacje, naukowcy i inżynierowie. Ponad połowa PCO już teraz może stwierdzić, że w 2010 r. zrealizuje więcej projektów, niż w 2009 r. To wynik raportu INCON, dotyczącego globalnego rynku konferencji stowarzyszeń.

Połowa respondentów oczekuje odczuwalnego skoku liczby realizacji także w przyszłym roku. 30 proc. ma nadzieję, że liczba eventów utrzyma się na podobnym poziomie. 47 proc. pytanych deklaruje obecnie większe przychody. Ale aż 43 proc. określa działalność, jako mniej dochodową.
Wzrost liczby realizacji nie wiąże się ze wzrostem zatrudnienia w sektorze PCO. W 47 proc. przypadków pracowników jest tyle samo natomiast 20 proc. pytanych przyznaje, że musiało zredukować etaty.
Sektor medyczny, tak jak w poprzednich latach, generuje większość zysków PCO na świecie. Konferencje medyczne to od 51 do 100 proc. realizacji dla 50 proc. pytanych. Branżę medyczną „doganiają” korporacyjni, którzy generują nawet 75 proc. zamówień dla 44 proc. organizatorów. W czołówce najbardziej opłacalnych zleceniodawców pozostają przedstawiciele sektora naukowego oraz inżynieryjnego. Niespodzianką jest fakt, że sektor rządowy ogranicza liczbę organizowanych wydarzeń. Pracę przy tego typu realizacjach deklaruje zaledwie 17 proc. pytanych, podczas gdy w zeszłym roku zajmowało się nimi ponad 30 proc. (kb)

2010-07-19 08:54:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Jacek Stachera, General
Manager w Agencji Boscata

Odkąd pamiętam byłem typem organizatora. W szkole podstawowej organizowałem między innymi Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Widząc jak moi koledzy dobrze się bawią poczułem, że to jest to, co chcę robić w przyszłości, czyli kreować wartościowe doświadczenia i dobre wspomnienia. Jeszcze chwilę temu czułem, że jestem właśnie w tym miejscu, w którym chcę być. Razem z moją agencją Boscata realizowaliśmy świetne eventy, współpracowaliśmy z największymi markami w Polsce. Teraz przed nami nowe wyzwanie - przetrwać pandemię i powrócić do tego etapu rozwoju naszej agencji, który przerwał koronawirus. Mamy nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej!

Newsletter

»

Zamów newsletter