Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Szacunek do ludzi i pracy- komentuje Sebastian Oprządek

Zmiana systemu miała miejsce ponad 25 lat temu, ale nadal wydaje mi się, że nie dokonała się w świadomości i mentalności niektórych osób.

Pewnie każdemu z nas zdarzyło się, stojąc w kolejce do kasy, zobaczyć, jak osoba przed nami z pogardą odnosi się do kasjerki. Być może byliśmy świadkami podobnego zachowania w stosunku do pracownika ochrony, sprzątaczki czy kuriera. 

Ten brak szacunku dla Ludzi jest dla mnie niezrozumiały – człowiek wykonujący nawet najprostsze czynności zasługuje na szacunek. Czasami jego poziom wiedzy na różne tematy jest zaskakująco duży, a nawet jeżeli jest po prostu „prostym człowiekiem” to i tak nadal zasługuje na szacunek. Patrząc na temat od drugiej strony mam wrażenie, że niektórzy wykonują swoją pracę na przysłowiowe „odwal się”. To dla mnie również jest niezrozumiałe – pewnie dlatego, że nauczono mnie szacunku do pracy. 

Smuci fakt, że na rynku pracy pojawiają się młode osoby, które do pracy mają stosunek pozostawiający wiele do życzenie. Dotyczy to i pana za barem, i pani w urzędzie – pewnie w każdym zawodzie można taką osobę znaleźć. Nie zawsze praca musi być pasją, ale na pewno zawsze powinno się ją wykonywać porządnie. Naszej branży też to dotyczy: obsługa w hotelu może być niemiła, pan parkingowy gburowaty, a ochrona nieuprzejma i wydarzenie zostanie gorzej odebrane. 

Przyczyna takiego podejścia do pracy leży w wychowaniu, edukacji szkolnej, rozbudzaniu wygórowanych ambicji i późniejszych rozczarowań, w naszym narodowym narzekaniu na wszystko itd. Każdy z nas może mieć pozytywny wpływ na otoczenie: podziękować pracownikom technicznym, uścisnąć im dłoń, zapewnić wodę czy posiłek przy dłuższych montażach, nocleg przy długich trasach dla wracających po realizacji etc. Dajmy dobry przykład i szanujmy
Ludzi – nawet tych, którzy wykonują najprostsze czynności. 

sebastian.oprzadek@elpadre.pl 

Więcej czytaj w czerwcowym wydaniu MICE Poland

2016-06-05 09:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter