Organizatorzy spotkań dostrzegając ile jedzenia marnuje się po każdym evencie, doszli do wniosku, że należy temu problemowi przeciwdziałać. Horizon Travel oraz portal confero.pl skontaktowały się z poznańskim oddziałem Banku Żywności, który dotychczas nie miał okazji współpracować z przedstawicielami branży spotkań. Firmy te zainicjowały również kontakt poznańskiego oddziału z oddziałem warszawskim, który ma za sobą takie doświadczenia.
Marnujemy tony jedzenia
– Każdy, kto zawodowo zajmuje się organizacją imprez, wielokrotnie spotkał się z problemem marnowania jedzenia. A problem jest, bo tylko w Polsce corocznie wyrzucamy 9 milionów ton żywności. Zainteresowaliśmy się działalnością Federacji Banków Żywności i podjęliśmy decyzję o współpracy. Chodzi o przekazanie żywności pozostałej po eventach odpowiednim dla lokalizacji Bankom Żywności – mówi Małgorzata Orlicz-Rabiega z agencji eventowej Horizon Travel. Do tej pory takie działania były praktykowane tylko w Warszawie. Jedną z firm, która angażuje się w tego typu pomoc, jest Sephora Polska. – Kontakt z Bankiem Żywności SOS w Warszawie nawiązałam podczas organizowania Konwencji Sprzedażowej. Od tamtej pory zaczęłam rozpowszechniać ten zwyczaj przy okazji innych eventów. Dla wygody każdej ze stron, umieszczam zapis możliwości takiej współpracy w umowie z daną lokalizacją – mówi Patrycja Krześniak, Communication&Events Junior Manager w Sephora Polska. Żywność trafia do 56 000 potrzebujących z Warszawy oraz województwa mazowieckiego, m.in. do noclegowni, świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych oraz ośrodków resocjalizacyjnych. – Naszym celem jest pozyskiwanie i magazynowanie żywności zagrożonej zmarnowaniem, a następnie przekazanie jej najbiedniejszym. W 2016 r. pozyskaliśmy ponad 4,2 mln kg żywności – mówi Magdalena Krajewska Prezes Zarządu Bank Żywności SOS w Warszawie.
Nawiązanie współpracy
W celu podjęcia współpracy z Bankiem Żywności klient zlecający organizację imprezy, a tym samym właściciel potencjalnej żywności, musi poinformować hotel bądź firmę cateringową o tym, że zamierza przekazać niewykorzystaną żywność do BŻ. Taką informację należy przekazać już na etapie negocjacji, ponieważ często występują różnego rodzaju obostrzenia.
Poznańscy inicjatorzy liczą, że pozostali przedstawiciele branży przyłączą się do akcji i wesprą pomocą Banki Żywności nie tylko na trenie Wielkopolski, ale i całego kraju. Potencjał jest duży, a sukces inicjatywy uzależniony jest od jej promocji oraz uświadamiania organizatorów co do możliwości leżących w zasięgu ich rąk. (bg)
www.bankizywnosci.pl