Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Krzysztof Gawrych komentuje: Kryzysowa inspiracja

Czy w organizacji eventów i event marketingu zdarzają się kryzysy? Można powiedzieć, że odpowiedź to ta z gatunku oczywistych oczywistości. Kryzysy, konflikty czy wyzwania są na porządku dziennym.

 

To leży w charakterystyce zawodu event managera, który – jak już wielokrotnie powtarzaliśmy – należy do najbardziej stresogennych. Dlaczego wracam do tego wątku? Spowodował to kryzys, jaki przechodzi Green Caffè Nero, a właściwe podejście do rozwiązania problemu. Co się wydarzyło?

Na początku czerwca poważna sytuacja kryzysowa dotknęła sieć lokali i markę Green Caffè Nero. Goście kliku kawiarni po zjedzeniu serwowanych tam ciast po prostu się rozchorowali. Liczba zgłoszeń zatruć pokazała, że nie jest to jednostkowy przypadek, a duży problem. Sieć postanowiła od razu zareagować i w przypadku komentarzy zawierających podejrzenie, że konkretna osoba zatruła się w jednej z kawiarni, wysyłana jest wiadomość z prośbą o kontakt i w celu wyjaśniania sytuacji, a idąc dalej zadośćuczynienia. Kolejnym ważnym krokiem w reakcji na kryzys tej marki były osobiste wideo przeprosiny prezesa firmy – jak podkreślają i odbiorcy i branżowi – analitycy otwarte, szczere i autentyczne. Bez zamiatania pod dywan, bez poszukiwania winnych gdzie indziej (choć pojawiają się takie wątki jak korzystanie z zewnętrznych partnerów i upały), wyjaśnienie sytuacji, wzięcie za nią odpowiedzialności, skrucha. I oczywiście konsekwencje, przed poniesieniem których marka się nie uchyla.

Co prawda nie możemy tworzyć bezpośredniej analogii do relacji w obrębie branży eventowej, ale mam wrażenie, że tej autentyczności, po porostu przyznania się do błędu, jeśli on wystąpi, i wspólnego poszukiwania rozwiązania bardzo często nam brakuje. Dominuje raczej postawa – ile się da zamieść pod dywan i zmanipulować. Niekiedy wynika ona ze złych doświadczeń, kiedy prosta i szczera komunikacja wykorzystywana była przeciw nadawcy, a niekiedy jest ona zapisana w dna danego podmiotu. Wiele mówimy o tym, że branża jest na takim poziomie rozwoju, że „pozwolić” sobie może na partnerstwo i uczciwe zasady gry. Obyśmy pamiętali o tym partnerstwie także w sytuacji kryzysu.

Krzysztof Gawrych

Więcej czytaj w MICE Poland 

2018-07-10 08:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Nowe oferty- technologia i nie tylko

»

Outdoor w każdym numerze

»

Newsletter

»

Zamów newsletter