Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym wydaniu MICE Poland. Sebastian Oprządek komentuje: Zmiana

Jedyną pewną w życiu jest zmiana… To truizm, ale w ostatnich tygodniach mieliśmy ich bardzo dużo. Najpierw weszło w życie RODO i wszyscy musieliśmy się dostosować do odpowiednich procedur i rozwiązań, żeby działać zgodnie z nowymi przepisami.


 

1 lipca w życie weszła Ustawa o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych i tutaj największym problemem nie jest dostosowanie się do przepisów ustawy harmonizującej przepisy w całej Unii Europejskiej, ale z ich interpretacją. Jak zakwalifikować organizację konferencji na terenie Polski z noclegiem i wyżywieniem, organizacją transportu oraz innych atrakcji dla uczestników konferencji a co za tym idzie odpowiednio taką usługę zaraportować i odpowiednio podatkowo zakwalifikować?

Odpowiedzi na te i inne pytania szczegółowe nie udzieliły jak do tej pory Ministerstwa Sportu i Turystyki i Finansów. Mam nadzieję, że to się szybko stanie i będą w tym zakresie jasne wytyczne. Nikt nie chciałby zostać ukarany za inne zakwalifikowanie usługi niż kwalifikuje ministerstwo czy urząd skarbowy. Zgodnie z nową ustawą klienci chcący organizować sami konferencje powinni również stać się profesjonalnym organizatorem, turystyki, więc mają dwa wyjścia: albo stać się organizatorem albo powierzyć organizację takich działań agencji.

Kolejna zmiana, jaka pojawiła się 1 lipca to split payment. Pierwsze doświadczenia w tym zakresie pokazują, że firmy narzucają agencjom płatność podzieloną, a co za tym idzie również agencje będą zmuszone współpracować tylko z tymi podwykonawcami, którzy również zgodzą się na płatność podzieloną. Innej możliwości nie będzie. O ile nie będzie to stanowiło problemu dla większych organizacji, to mikro firmy i jednoosobowe działalności gospodarcze mogą mieć z tym problem. Wszystkie te zmiany oznaczają dla firm koszty związane z dostosowaniem się do przepisów, czas poświęcony na wdrożenie zmian, większe obciążenie dla działów księgowości, koszty gwarancji i ubezpieczeń. To kolejne czynniki podnoszące koszty prowadzenia biznesu.

Mam nadzieję, że te zmiany i wprowadzone regulacje usuną z rynku podmioty działające niezgodnie z prawem i w związku z tym nie będą wiązać się tylko z kosztami, ale przyniosą również jakieś korzyści. 
 

Sebastian Oprządek, sebastian.oprzadek@elpadre.pl 

W numerze przeczytasz też 

 

2018-08-14 15:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter