Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»



PROMOCJA

Przyszłość targów zaczyna się dzisiaj – Expo4Future kreuje trendy
 

Innowacyjna konferencja branżowa Expo4Future już 4 października 2019 r. Odbędzie się w Ptak Warsaw Expo – najszybciej rozwijającym się centrum wystawienniczym w Europie. Konferencja odbędzie się w tym samym czasie co prestiżowe targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Design – największa impreza targowa w Europie Środkowo-Wschodniej z tej branży, skupiająca ok.1000 wystawców z kilkunastu krajów.

 

 Sektor targowy w Polsce
- Sektor targowy już obecnie odpowiada za  prawie 1,5 proc PKB, a rocznie odwiedza targi w Polsce co najmniej 3 mln. gości. Mimo tego, że rynek ten bardzo się rozwija, wciąż pozostaje on w naszym kraju niedoceniany. Nie mówiąc już o tym, że wciąż pozostaje nieodkrytym rynkiem dla większości zagranicznych organizatorów. Nawet w zestawieniach i raportach rocznych przygotowywanych przez wiele szacownych instytucji, rynek targowy stanowi wg tych raportów tylko 2–3% wszystkich imprez odbywających się w Polsce, co daje mylne wyobrażenie o jego prawdziwym znaczeniu i potencjale gospodarczym. Ten jest zaś bardzo wysoki i promuje polskie firmy oraz pozwala zagranicznym wystawcom poznać polski rynek. Targi należy promować, zwłaszcza, że naprawdę mamy się czym chwalić. – mówi Żaneta Berus,  CEO In2Win Business Consulting, współpracująca od ponad 25 lat z wieloma polskimi i zagranicznymi organizatorami oraz znająca ten rynek bardzo dobrze. W Polsce statystyki targowe opierają się głównie na raportach Polskiej Izby Przemysłu Targowego, które chociaż ciekawe, to niestety w dość ograniczony sposób prezentują branżę, ograniczając się  tylko do do działalności członków Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Aktywność pozostałych przedstawicieli branży nie jest uwzględniania w statystykach, przez co dane są mocno zaniżone, a nie ma ku temu powodu. Nie ma w tych zestawieniach dziesiątek niezależnych organizatorów nienależących do PIPT, którzy organizują swoje imprezy w wielu miejscach  i ośrodkach na terenie całego kraju. Nie ma w nich również uwzględnionej działalności m.in. największego centrum wystawienniczego w Polsce, jakim jest Ptak Warsaw Expo, które oprócz swoich ponad 40 prężnie rozwijających się imprez targowych gości coraz więcej zewnętrznych organizatorów targów. Konferencja Expo 4 Future ma służyć promowaniu polskiego przemysłu targowego wśród wszystkich uczestników tego rynku, małych i dużych, obojętnie czy są członkami organizacji branżowych, czy zupełnie niezależni. Konferencja ma pokazać olbrzymi potencjał leżący w polskich targach wobec licznych  międzynarodowych przedstawicieli tego sektora, którzy przyjadą specjalnie na to wydarzenie. Mamy się przecież czym chwalić i chcemy, aby polski rynek targowy został dostrzeżony skutecznie za granicą.

Expo 4 Future
Expo 4 Future ma rozpoczynać kontynuowany w przyszłości cykl konferencji branżowych. – W tytule uwzględniliśmy to, co w moim przekonaniu jest najważniejsze w branży targowej, czyli „expo” i „przyszłość”. Pomysły na rozwój polskiej branży na przyszłość pokazujemy na przykładach mówców zagranicznych, którzy podzielą się ze słuchaczami swoim doświadczeniem.   Kierunki tego rozwoju uzależnione są m.in.  od skutecznego czerpania z dobrych wzorców zagranicznych – mówi Żaneta Berus odpowiedzialna za program merytoryczny całego wydarzenia.

Konferencja skierowana jest przede wszystkim do organizatorów targów, obiektów,  przedstawicieli branży eventowej i wszystkich firm usługowych związanych z sektorem MICE. Jest zupełnie nowym wydarzeniem na rynku MICE w Polsce. Do tej pory organizatorzy koncentrowali się na rynku ogólnopolskim, zapraszając przede wszystkim polskich ekspertów i prelegentów. Żaneta Berus podkreśla, że w przypadku organizacji tego wydarzenia, chciała znacząco odwrócić ten dominujący dotychczas trend i oprzeć realizację konferencji na spikerach z różnych krajów. Dlatego też 90 proc. zaproszonych mówców będzie z zagranicy. Wśród zaproszonych gości znalazły się naprawdę rozpoznawalne nazwiska, m.in.: Craig Newman, Prezes UFI, David DuBois, CEO International Association of Exhibitions and Events, Eric Everard, CEO Easy Fairs uznanej już kolejny rok z rzędu za najbardziej innowacyjną firmę na świecie w branży targowej i Michael Kruppe, Dyrektor Generalny Shanghai New International Expo Centre Co. Będzie to zatem iście międzynarodowe spotkanie, podczas którego polscy przedstawiciele przemysłu spotkań będą mogli zapoznać się z trendami aktualnie panującymi na świecie i porozmawiać najważniejszymi osobami reprezentującymi sektor targowy.

Spotkania, wykłady i panele dyskusyjne odbędą się w ramach 4 bloków tematycznych
– #Trendy w sektorze wystawienniczym – jak sprawić, aby imprezy rosły?
– #Prawdziwa wartość sektora wystawienniczego dla kraju i miasta oraz jego mieszkańców
– #Przesłanie na przyszłość
– #Znaczenie stowarzyszeń dla rozwoju targów i sektora MICE

W każdym z nich znajdzie się wiele ciekawych sesji i rozmów panelowych z uznanymi ekspertami z branży. Mowa będzie o skutecznym rozwoju imprez, o rynkach amerykańskim, chińskim czy brytyjskim, ale także poruszymy tematy nowoczesnych technologii w służbie sektora MICE czy powiemy o roli stowarzyszeń branżowych w rozwoju sektora MICE – podkreśla Żaneta Berus. Ptak Warsaw Expo

Ważnym akcentem polskim konferencji będzie sama jej lokalizacja, czyli Ptak Warsaw Expo. Jest to najbardziej dynamicznie rozwijające się centrum wystawiennicze w Europie. W przeciwieństwie do wielkich centrów wystawienniczo-kongresowych za granicą, które są własnością państwa, Ptak Warsaw Expo jest rodzinną firmą prywatną. Rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie, bazując nie tylko na organizacji swoich targów, ale i goszcząc coraz częściej targizewnętrznych  organizatorów. Wielu organizatorów rozwija swoje imprezy niejako obok istniejących już targów własnych tego centrum. Jego skuteczna aktywność jest ewenementem na skalę ogólnopolską i międzynarodową. Mimo że jest to ośrodek młody, bo działa dopiero od niecałych 5 lat, liczba organizowanych tam imprez z roku na rok wzrasta aż o 20–30 proc. Konferencję zainauguruje Tomasz Szypuła, Prezes Ptak Warsaw Expo oraz Craig Newman – Prezes UFI

Warsaw Home Design
Polska za mało się chwali, a ma czym i powinna to robić – mówi Żaneta Berus. Dlatego międzynarodowa konferencja skupiająca ekspertów i przedstawicieli branży z całego świata jest znakomitą okazją, aby wypromować to, co w polskiej branży targowej najlepsze. Dlatego Expo4Future odbędą się właśnie podczas  targów Warsaw Home Design – największych tuż po Mediolanie targów wyposażenia wnętrz. – To gigantyczna impreza na skalę światową, a jednak wciąż zbyt mało osób o niej wie. Dzięki połączeniu konferencji z targami, eksperci zagraniczni będą mogli zapoznać się z tą niezwykle profesjonalną imprezą. Targi zajmą ogromną powierzchnię ponad 100 tysięcy metrów w 5 halach wystawienniczych, a wśród 1000 wystawców, oprócz wielu znanych i rozpoznawalnych na świecie polskich marek, ponad połowa wystawców jest z zagranicy, co pokazuje skalę i znaczenie tego wydarzenia.

Bezpłatnej rejestracji lub zakupu biletu w cenie 500 zł można dokonać na stronie: https://warsawexpo.eu/expo4future/#

 

2019-09-17 16:16:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie branży

»


Rafał Krawczuk

Współzałożyciel i managing director agencji Plej. W branży obecny od piętnastu lat. Tworząc strategię Plej, stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów i tworzonych kampanii, a przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Czytaj więcej w miesięczniku MICE Poland

Newsletter

»

Zamów newsletter