Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


SONDA
Zmienność w biznesie i niepokój

Słowo które nam będzie towarzyszyć w 2020 r. to według mnie NIEPEWNOŚĆ. Nasza branża jest uzależniona od wielu czynników: geopolityki, ekonomii, warunków zdrowotnych  pogody, a nawet mody- ocenia zapytana przez redakcję MICE Poland Grażyna Grot-Duziak. Czytaj w najnowszym numerze gazety.

 

W przypadku wyjazdów incentive za granicę, decyzje o wyborze kierunku wyjazdu podejmowane są na kilka miesięcy przed datą wyjazdu. Związane jest to z procesem wyboru dostawcy, z wyjazdem inspekcyjnym, zaproszeniem uczestników etc. Niepewność co do bezpieczeństwa i celowości wyjazdu będzie powodować  wydłużenie procesu decyzyjnego po stronie klientów, zmiany, multiplikowanie konkursów dotyczących  tego samego wyjazdu. Co za tym  idzie organizatorzy będą mierzyć się z problemem podwójnej pracy, alokacji zasobów ludzkich, działaniami ad hoc, koniecznością reakcji na nagłe zmiany i ponoszeniem dodatkowych kosztów działalności. Może to też skutkować tym, że biznes ten stracimy w ogóle na rzecz wydarzeń krajowych.

Obecnie wydaje się, że największym zagrożeniem jest wielka niewiadoma w aspekcie  rozprzestrzeniania  się i monitorowania wirusa z Wuhan. Mówi się, że sytuacja zostanie opanowana w ciągu 2–3 miesięcy. Jednak jest to tylko supozycja, czyli znowu niepewność. Oznacza to, że wyjazdy, które były już zakontraktowane bądź ofertowane do Chin, i krajów azjatyckich są anulowane, zmieniane następuje moment wyczekiwania. Wirus przyćmił nieco niepewność co do sytuacji geopolitycznej w krajach Zatoki Perskiej. Z jednej strony wydarzenia w Iranie, katastrofa lotnicza, z drugiej pakiet pokojowy dla Bliskiego Wschodu, którego założeniem jest dwupaństwowość Izraela, i związane z nim potencjalne perturbacje.

Odnotowaliśmy już duży niepokój klientów o realizowane przeloty nad tymi krajami i korzystania z ulokowanych tam portów  przesiadkowych. Czy pogoda nie spłata  nam figla? Czy  jest przewidywalna? Niestety nie, również tego nie możemy być pewni…

Należy mieć na uwadze zapisy Ustawy o Imprezach  turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z 2018 r, która chroni konsumenta w takich sytuacjach, również w obrocie B2B. Wysoka ochrona Konsumenta – to ogromne ryzyko  finansowe dla Organizatora.

A jeśli już przytaczam słowa które nam będą towarzyszyć, to oprócz niepewności powinno się  znaleźć słowo z ang. Agility – zwinność w biznesie, niezbędna aby przez ten trudny czas przejść.

Więcej czytaj w lutowym wydaniu MICE Poland 

 

2020-02-07 19:41:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»













Sabina Kowalkow-Paśnik 

Dyrektora Sprzedaży i Marketingu Grupy Arche Hotele. Odpowiada w ramach grupy za sprzedaży usług oraz marketig.
Ukończyła filologię angielską na Akademii Polonijnej w Częstochowie oraz zarządzanie sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim. Pracę w  hotelarstwie rozpoczęła w 2002 roku w warszawskim hotelu Holiday Inn przy ulicy Złotej. Dalsze doświadczenie zawodowe w branży zdobywała pracując dla polskich i zagranicznych sieci hotelarskich przechodząc od stanowiska specjalisty w Dziale Sprzedaży w hotelu Sheraton Warsaw do stanowiska Członka Zarządu spółki Platan Hotels & Resorts.

Newsletter

»

Zamów newsletter