OBSZAR 1: INNY WYMIAR
W związku z brakiem możliwości organizowania spotkań, eventów, wydarzeń wszystkie podmioty działające w szeroko pojętej branży MICE, powinny wykazywać się dużą elastycznością oraz szybkością reakcji na zmieniająca się rzeczywistość także w obszarze komunikacyjnym. By utrzymać stałe i dobre relacje z naszymi klientami, a także z naszymi odbiorcami, którzy obecnie nie mogą skorzystać z naszych usług, będziemy podkreślać naszą otwartość na nowe rozwiązania, jednocześnie nie zapominając o głównym obszarze działalności, którym w dalszym ciągu pozostanie organizacja kongresów, konferencji, spotkań biznesowych oraz wydarzeń kulturalnych.
Już teraz staramy się znaleźć nowe sposoby na komercjalizację naszej przestrzeni oraz wprowadzić usługi, których nie realizowalibyśmy w czasie standardowego funkcjonowania. Relacjonowanie tych działań z komunikacyjnego punktu widzenia jest niezwykle istotne.
Pokazuje naszą innowacyjność i gotowość do działania. Czyż nie tego oczekują od nas na co dzień nasi partnerzy? Działania komunikacyjne, które będą podejmowane w najbliższych tygodniach, będą cechowały się więc pozytywnym nastawieniem do nowej rzeczywistości. Z pomocą przychodzi tutaj także psychologia społeczna, która tłumaczy w jaki sposób powinniśmy komunikować się z różnymi grupami docelowymi w zmieniających się warunkach otoczenia. Nie bez znaczenie jest także zapewnianie uczestników, że jesteśmy przygotowani, by zapewnić im bezpieczeństwo. To dla nas priorytet.
OBSZAR 2: #betogether
Sytuacja, w której obecnie się znajdujemy, tym bardziej powinna nam uzmysłowić, że siłą branży jest jej zjednoczenie, że wzajemnie sobie pomagamy oraz wysyłamy jeden wspólny komunikat: razem szybciej wyjdziemy kryzysu, a realizacja wszelkiego rodzaju spotkań ma znaczący wpływ ekonomiczny na gospodarkę Polski.
W związku z tym w najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy aktywnie angażować się w akcje stowarzyszeń branżowych, a także kampanie społeczne. Będzie miało to na celu promowanie właściwych wzorców zachowań oraz dobrych postaw, które pozwolą nam szybciej wrócić do normalności. Przykładami niech będą akcje przeprowadzane na poziomie rządowym, samorządowym i lokalnym, a także bezpośrednio w naszej branży. Dobrymi przykładami są: #zostanwdomu, #ZmienTerminNieOdwoluj oraz #trzymambilet, a także realizowane przez Miasto Kraków programy „Pauza” oraz „Kultura Odporna”, których celem jest zabezpieczenie interesów różnych grup społecznych – od przedsiębiorców, po artystów, z którymi branża MICE także współpracuje na co dzień.
W naszych kanałach będą pojawiały się także dane o szacunkowym wpływie sektora MICE na PKB, o liczbie zatrudnionych w nim osób oraz liczbie uczestników spotkań. Naszym celem jest wykazanie, że w turystykę biznesową warto inwestować, a także że jako branża będziemy szybko dostosowywać się do rekomendacji i zaleceń, mających zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom imprez.
OBSZAR 3: Kraków Network Together
Jednym ze strategicznych projektów, który jest realizowany przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków, jest inicjatywa Kraków Network. Zgodnie z badaniami Poland Convetion Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, Kraków jest jedną z kluczowych destynacji dla przemysłu spotkań w Polsce. W związku z tym nasze działania będą skupiały się na promowaniu lokalnych dostawców usług, operatorów obiektów oraz profesjonalistów działających na co dzień przy realizacji eventów.
W zeszłym tygodniu do sieci trafiła nowa strona internetowa Kraków Network, która pokazuje siłę drzemiącą w sektorze MICE w stolicy Małopolski. Nasze działania komunikacyjne będą skierowane zarówno do klientów wewnętrznych, czyli członków inicjatywy Kraków Network, dla których organizowane będą webinary, ułatwiające komunikację bieżącą, a także klientów zewnętrznych, z którymi organizujemy konferencje, kongresy, wydarzenia społeczne, kulturalne i marketingowe.