Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Generacja Y chcą zwięzłych prezentacji

Dwudziestolatkowie to rosnącą grupa uczestników kongresów, konferencji i eventów. Jej reprezentanci oczekują nowego typu wydarzeń – zaskakujących, wykorzystujących rozwiązania multimedialne i nowinki techniczne.

Przedstawiciele pokolenia dwudziestokilkulatków w wielu firmach zajmują coraz częściej stanowiska menedżerskie, przede wszystkim w działach związanych z marketingiem i sprzedażą. Obniża się granica wieku, w której można być wysoko postawionym specjalistą. – Coraz więcej młodych ludzi rozpoczyna swoją karierę we wczesnych latach, jeszcze na studiach, przez co szybciej pojawiają się na rynku pracy i zajmują ważne stanowiska. Z tej przyczyny w wielu branżach procent, jaki stanowią młodzi goście eventów, zwiększa się z roku na rok. Według moich obserwacji Generacja Y stanowi ok. 20 proc. uczestników wydarzeń organizowanych dla wysoko postawionych pracowników czy osobistości i nawet 50 proc. uczestników imprez organizowanych przez korporacje zatrudniające młodszą kadrę – mówi Marzena Godlewska, project manager w Mea Group.

Krótko, zwięźle i interaktywnie
Reprezentanci młodego pokolenia mają inne oczekiwania wobec organizowanych dla nich wydarzeń. Jakikolwiek przekaz skierowany do Generacji Y powinien być krótki, zwięzły, a przy tym niestandardowy i zaskakujący. – Generacja Y nie lubi długich prezentacji. Godzinna prelekcja to dla większości z nich zdecydowanie za długo. Mówcy, którzy chcą skupić uwagę grupy Y, powinni przygotowywać krótkie, interaktywne wystąpienia, pełne zdjęć, a nawet filmów i animacji ilustrujących omawiany temat. Młodzi ludzie, przyzwyczajeni do dynamicznych programów telewizyjnych oczekują podobnego show w czasie konferencji. Jedynie takie działanie, uzupełnione o ważne informacje merytoryczne jest w stanie ich zadowolić i przynieść pożądany efekt – wyjaśnia ekspert w dziedzinie turystyki biznesowej Rob Davidson z University of Greenwich w Londynie.

Eksperymenty i social media
Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest także bardzo ważne w działaniach poprzedzających mające się odbyć wydarzenie oraz po jego zakończeniu. Najbardziej oczywistym jest użycie tzw. social mediów. Aplikacje, takie jak Facebook, mogą zostać wykorzystane do wydłużenia rzeczywistego czasu trwania konferencji czy spotkania poprzez stworzenie, nierzadko z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem specjalnej grupy poświęconej konkretnemu wydarzeniu. Dzięki takiej platformie uczestnicy mogą już wcześniej się poznać oraz wymieniać doświadczenia i poglądy na dany temat. Także długo po właściwym evencie, czyli spotkaniu face-to-face social media w dalszym ciągu angażują uwagę uczestników, co bardzo pozytywnie wpływa na odbiór przygotowanej konferencji. Generacja Y to ludzie, których cechuje większa tolerancja, otwartość i chęć eksperymentowania. – Ta grupa wyróżnia się większą pewnością siebie, śmiałością i asertywnością. Świetnie kojarzy aktualne trendy, bez skrępowania porusza się na salonach, aktywnie uczestniczy we wszystkich atrakcjach. W stosunkach międzyludzkich stawia na równe relacje, nawet jeśli ma do czynienia z przełożonymi – mówi Marzena Godlewska. Z roku na rok Generacja Y będzie wymagała coraz więcej, lepiej, nowocześniej i oryginalniej. W praktyce większość organizowanych dzisiaj konferencji łączy jednak uczestników zaliczanych do Generacji Y z ich starszymi kolegami. (mk)

Zdaniem eksperta
Rob Davidson, senior lecturer - events management, University of Greenwich Business School, Londyn

\"\"

Większa interakcja i CSR
Osoby zaliczane do Generacji Y dużą uwagę przywiązują do interakcji na linii prelegent – uczestnik. Przygotowując spotkanie, należy koniecznie wziąć pod uwagę ten trend i zaoferować maksimum możliwości do realizacji tych oczekiwań. Dobrze jest stworzyć małe grupy robocze czy panele dyskusyjne, na których bardziej szczegółowo będą omawiane tematy poruszane w czasie prelekcji. Także w czasie samych wystąpień ważne jest zadawanie pytań na bieżąco. Takie pytania, wpisywane przez uczestników za pośrednictwem specjalnych aplikacji mogą być na przykład wyświetlane na ekranie, znajdującym się koło prelegenta. Generacja Y, jak każdy ceni sobie dobrą jakość oferowanych usług, nie jest jednak uzależniona od zbędnego luksusu. Bardzo istotną rolę w działaniach tej grupy odgrywa aspekt CSR. Co za tym idzie dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju działania społeczne, realizowane przy okazji organizowanych konferencji. Może to być kilkugodzinna przerwa w obradach, w czasie której uczestnicy malują lokalną szkołę lub odnawiają miejscowy plac zabaw. Zdarzają się także zbiórki na cele charytatywne.

2011-05-22 22:28:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter