Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Agencje eventowe przegrywają w MSZ

Oferta firm, profesjonalnie zajmujących się organizacją wydarzeń, nie przekonała Ministerstwa Spraw Zagranicznych, przygotowującego się do Prezydencji.

Do drugiego etapu przetargu, dotyczącego kompleksowej obsługi spotkań i konferencji w trakcie przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej, przeszło pięć firm i konsorcjów firm, z których tylko jedna jest agencją eventową (BOOM Bardzo Oryginalna Oferta Marketingowa). Ministerstwo Spraw Zagranicznych, które ogłosiło przetarg, wybrało spośród wszystkich oferentów także agencje PR-owe, reklamowe, a nawet firmy z sektora outsourcingowego czy IT. – Wydaje mi się, że mamy prawo uczestniczyć w każdym przetargu. Ten był interesujący, więc postanowiliśmy spróbować. Nie myślimy teraz o szczegółach organizacji, ponieważ tym będziemy się zajmować po zakończeniu przetargu – mówi Katarzyna Winter-Wierzbicka, która jest specjalistą ds. marketingu w Management Data System.

Wiele obiekcji wśród oferentów, którym nie udało się zakwalifikować do dalszego etapu, dostarczyła punktacja tego przetargu. Pierwsza piątka z listy otrzymała dokładnie tyle samo punktów. Pozostałe zaś dzieliła od tej liczby znaczna różnica. Należy przy tym podkreślić, że głównym kryterium przyznawania punków było doświadczenie. Kompetencje firm z pierwszej piątki to kolejna wątpliwość, która pojawia się w branży. – Zdziwiło mnie przejście do drugiego etapu firm, które nie mają nic wspólnego z organizacją eventów. Niektóre z nich nie mają nawet strony internetowej, co też pozwala zastanawiać się nad ich jakością. Jedynie firma Boom ma doświadczenie w organizacji eventów i według mnie będzie w stanie prawidłowo wykonać zadanie – mówi Anna Jędrocha, prezes zarządu, Symposium Cracoviense. firmy, która również startowała w przetargu.

– Widząc listę firm, które dostały się do drugiego etapu przetargu na obsługę eventów, byłam zdziwiona, ponieważ okazało się, że żadna ze znanych i doświadczonych firm eventowych nie będzie tych eventów organizować. Ciężko powiedzieć, czy to przegrana eventowców, czy może wina leży gdzieś indziej – mówi Katarzyna Rokicka, executive manager, Mazurkas Travel. Na krótkiej liście znalazła się także jedna agencja eventowa. – Myślę, że mamy duże doświadczenie, również w organizacji eventów dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które będzie działało na naszą korzyść i pozwoli nam wygrać przetarg – mówi Violetta Lubacz, dyrektor agencji Boom.

\"\"

Kolejnym aspektem, wzbudzającym wątpliwości, był fakt iż wszystkie firmy, które przeszły do drugiego etapu, otrzymały dokładnie taką samą liczbę punktów, zaś pozostałe na liście otrzymały ich znacznie mniej. Było to powodem do nasilenia się podejrzeń o tym, że przetarg został rozegrany nieuczciwie. Dodatkowych argumentów dostarczył fakt, że firma IT Expert, występująca w konsorcjum wraz z EasyLog i CAM Media, jest większościowym udziałowcem w MDS, firmie występującej w tym samym przetargu, ale jako odrębny podmiot. – To, że do drugiego etapu przeszły dwie firmy, z których jedna jest właścicielem drugiej też w pewien sposób obrazuje ten przetarg i daje do myślenia – mówi Anna Jędrocha, prezes zarządu, Symposium Cracoviense. Przedstawiciele branży niemalże jednogłośnie sugerują, że przetarg był „ustawiony” ale choć niektóre sytuacje wkazują na działanie z pogranicza prawa, to o ewidentnym przekroczeniu tej granicy mówić nie można.

Sama procedura przetargowa rozpoczęła się na początku roku i w chwili zamykania majowego numeru MICE Poland nie był jeszcze znany ostateczny wynik. Teraz wiemy już, że do drugiego etapu przetargu zgłosiło się tylko konsorcjum reprezentowane przez EasyLog, IT Expert i CAM Media i to ono będzie realizowało zlecenia MSZ.

W porównaniu do przygotowań, które miały miejsce w innych krajach przewodniczących Radzie UE, Polska organizacyjnie przede wszystkim pod względem czasowym wypada bardzo słabo. – Przetarg na obsługę eventów odbył się przynajmniej o pół roku za późno – wyjaśnia Anna Jędrocha. (xb)

2011-05-22 22:33:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter