Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Plac zbyt symboliczny na sto fortepianów

Fundacja Warsaw Destination Alliance (WDA) odwołała Chopin Lives, symultaniczny koncert na sto fortepianów, planowany na 29 sierpnia.

Przyczyną rezygnacji z nagłaśnianej już imprezy jest symbolika miejsca, gdzie miał odbyć się koncert, i jego związek z katastrofą samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem. To na Placu Piłsudskiego została odprawiona msza święta w intencji ofiar tragicznego wypadku.
W oświadczeniu wydanym przez WDA czytamy: „W ciągu czterech tygodni po katastrofie Fundacja Warsaw Destination Alliance spotkała się z przedstawicielami wielu instytucji rządowych oraz prywatnych firm zaangażowanych w organizację koncertu Chopin Lives. Wielu z nich sugerowało, by zaniechać organizacji koncertu na Placu Piłsudskiego w Warszawie. Plac Piłsudskiego oraz jego okolice dla wielu osób stały się miejscem żałoby i refleksji. Miejscem wyjątkowym dla Polski i Polaków”.
Argumentując odwołanie koncertu, WDA przekonuje, że w grę nie wchodzi także zorganizowanie eventu w innym miejscu, gdyż „pozbawiłoby to wydarzenie niezbędnej symboliki i charakteru niezwykłego koncertu pod gołym niebem”. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że przyczyną odwołania imprezy było wycofanie się sponsorów, którzy mieli sfinansować wydarzenie. Jednym z partnerów, oferujących pomoc merytoryczną i finansową miał być Komitet Obchodów Roku Chopinowskiego. Niestety jego przewodniczący, Waldemar Dąbrowski, w chwili zamykania tego numeru MICE Poland był niedostępny i nie mógł skomentować tych ustaleń. Otrzymaliśmy jednak informację, że Komitet nie wycofał się ze zobowiązań dotyczących wsparcia merytorycznego imprezy oraz, że nigdy nie był sponsorem tego wydarzenia. WDA, w trakcie przygotowań do Chopin Lives, podpisało już umowę z Planners Polska na realizację eventu.
– Podpisaliśmy z WDA niewypowiadalną umowę na realizację Chopin Lives. Niestety WDA, wbrew temu, umowę zerwało, umywając ręce od wszystkich wcześniejszych zobowiązań. W konsekwencji, zamiast zarobić na przedsięwzięciu 50-100 tys. zł. tylko do tej pory straciliśmy już 300 tys. zł., a możemy stracić jeszcze więcej, nawet 700 tys. zł. – mówi Witold Janczyński, prezes zarządu Planners Polska. Wszystko za sprawą umów z podwykonawcami.
– Część rzeczy została już zrobiona. Chodzi przede wszystkim o wizualizacje, a także stronę www i dokładną dokumentację wydarzenia. Podpisaliśmy ponadto umowę z firmą techniczną, która obejmuje zbudowanie olbrzymiej sceny, która obecnie podaje nas do sądu – dodaje Janczyński.
W związku z zaistniałą sytuacją Planners Polska nie wyklucza skierowania do sądu sprawy przeciwko WDA. (mk)
www.destinationwarsaw.com
www.planners.pl

Zdaniem praktyka
Taka argumentacja budzi podejrzenia
Sylwia Sasal
Ciszewski Public Relations
Koncert na 100 fortepianów z okazji 200. rocznicy śmierci Fryderyka Chopina nie jest imprezą o charakterze czysto rozrywkowym i nie wydaje mi się, aby mógł negatywnie wpłynąć na charakter i symbolikę Placu Piłsudskiego, wręcz przeciwnie. Plac jest niezwykle ważnym i symbolicznym miejscem dla warszawiaków. Zawsze podczas ważnych wydarzeń gromadzimy się na tam, aby dać wyraz naszej solidarności i oddać hołd. To miejsce nie wiąże się tylko i wyłącznie z mszą upamiętniającą ofiary katastrofy pod Smoleńskiem, ale stoją za nim historia i symbolika. Wydaje mi się, że podawanie jako przyczyny odwołania koncertu Chopin Lives tragedia samolotu prezydenckiego nie jest na miejscu i z pewnością może budzić podejrzenia opinii publicznej, że przyczyna odwołania koncertu leży gdzie indziej.

2010-08-17 20:53:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter