Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


MICE Robotics – czy to już jutro? - komentuje Żaneta Berus

Roboty wkraczają w różne obszary naszego życia. Najpierw były to urządzenia wspomagające człowieka w pracach ciężkich, szkodliwych dla zdrowia lub bardzo powtarzalnych, mechanicznych jak linie produkcyjne.

Coraz częściej jednak myślimy o robotach zupełnie inaczej. Z jednej strony są kuszącą perspektywą wyręczenia nas w pracach domowych, biurowych, budowlanych, logistycznych, a z drugiej obawiamy się zbyt nachalnej obecności robotów w naszym życiu. To się jednak już dzieje. 

Pierwsze roboty pojawiły się na próbę w japońskim hotelu Henn-na w Nagasaki. Witają tam gości, pracują na recepcji, sprzątają pokoje i wykonują szereg innych prac. Firmy logistyczne wprowadziły roboty do swych magazynów. Wydaje mi się, że branży MICE, w której pracuję od wielu lat nie grozi „urobotowienie” całkowite. Tam bowiem, gdzie w grę wchodzi konieczność relacji osobistych, kontaktów międzyludzkich i budowania więzi – roboty nadal przegrywają z człowiekiem. Nie potrafią wyrażać ludzkich uczuć, nie zbudują przyjaźni, nie nawiążą tak bliskich relacji jak człowiek z drugim człowiekiem. 

Branża MICE ma jeszcze jedną cechę, póki co, niedostępną dla robotów. Otóż wymaga niecodziennej kreatywności i pomysłowości. Roboty potrafią reagować na wyuczone scenariusze, a tych w sektorze MICE jest mniejszość. Imprezy szyte na miarę, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów są wyróżnikiem naszej branży i za to ją cenimy. Robot może pomóc zrealizować niektóre prace, pomoże rozwiązać zagadki finansowe, potrzeby materiałowe itp., ale nie potrafi póki co reagować na zmieniające się warunki otoczenia, na „mowę ciała” klienta, na zmienne otoczenie mikro i makroekonomiczne. 

Dlatego branża MICE powinna obserwować następujący błyskawicznie postęp w dziedzinie robotyki, przyswajać niektóre rozwiązania, ale jestem raczej spokojna o to, że nie zostanie zdominowana przez sztuczną inteligencję przynajmniej przez najbliższe 10 lat. Potem? Czy czeka nas MICE Robotics? Jeszcze nie i powinniśmy tym bardziej korzystać z zasobów naszej inteligencji i wykazywać się coraz większą pomysłowością w tworzeniu nowych, niepowtarzalnych imprez MICE, a roboty niech nam to ułatwią i posłużą zarówno wykonawcom jak i operatorom budynków.
zaneta.berus@expoxxi.pl 

Więcej czytaj w październikowym wydaniu MICE Poland

2016-10-24 09:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter