Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

IAPCO: VAT po europejsku

International Association of Professional Congress Organisers zainicjowało na swoim spotkaniu w Atenach dyskusję na temat zmieniających się przepisów, dotyczących podatku VAT od usług. Pia Michelsen z Komisji Europejskiej (DG TAXUD) podjęła próbę wyjaśnienia na czym polegają te zmiany i które z nich mogą wpłynąć na członków stowarzyszenia.

Zmiany te przyjęte zostały jednogłośnie przez Europejską Radę Ministrów już w 2008 i miały zostać wprowadzone w życie we wszystkich krajach członkowskich, 1 stycznia 2010 roku. Obejmowały miejsce świadczenia usług, określające, gdzie usługi są opodatkowane, a także uproszczenie i unowocześnienie procedur związanych ze zwrotem tego podatku dla firm z siedzibą w Unii Europejskiej
Świadczenie usług determinują dwie główne zasady. Pierwsza z nich odnosi się do relacji B2B – usługi muszą być opodatkowane w miejscu, gdzie nabywca ma swoja siedzibę, jeżeli jest ona w innym państwie członkowskim niż siedziba dostawcy. Druga odnosi się do relacji B2C – usługi podlegają opodatkowaniu w państwie członkowskim dostawcy. Oczywiście istnieją pewne wyjątki, np. za usługi związane z nieruchomościami, w tym prowizja za zakwaterowanie w hotelu podatek musi być opłacony w miejscu, gdzie znajduje się obiekt. Wyjątki obejmują również usługi z zakresu transportu pasażerskiego, gdzie podatek odprowadzany jest w miejscu gdzie odbywa się transport, a także działalność artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną rozrywkową lub podobne, które opodatkowane są w miejscu, gdzie aktywność została przeprowadzona. Ograniczenia co do tych ostatnich, w odniesieniu do segmentu B2B, pojawią się 1 stycznia 2011. (xb)
www.iapco.org

2010-11-29 07:32:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter