Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


WYPEŁNIJ ANKIETĘ
Rok z pandemią w przemyśle spotkań i wydarzeń

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń zaprasza wszystkie firmy działające w przemyśle spotkań i wydarzeń do badania, którego celem będzie realna ocena skuteczności narzędzi pomocowych.

 

Przed pandemią w Polsce w celach biznesowych spotykało się ponad 16 milionów osób, ponad 3 mln brało udział w targach, a ok. 29 mln chociaż raz w roku uczestniczyło w imprezie masowej o charakterze kulturalnym, rozrywkowym lub artystycznym. Co roku odbywało się również prawie 70 tys. różnych przedstawień dla 16 milionów widzów (zgodnie z badaniami branżowymi oraz danymi GUS).


Niestety to, co się wydarzyło w 2020 roku, można śmiało nazwać katastrofą o sile tsunami,  95 procentami odwołanych projektów, wydarzeń, spotkań lub targów w okresie marzec – grudzień 2020. Szacuje się, że redukcje zatrudnienia w tym sektorze, zwłaszcza po ogłoszeniu jesiennego lockdownu, przekroczyły 50%, a spadek obrotów wielu podmiotów zawierał się w przedziale 60-95%. Z analizy Bisnode Polska przeprowadzonej dla ClickMeeting wynika, że co 20-ta firma eventowa zakończyła lub zawiesiła działalność w 2020 roku. Od początku pandemii to 1816 firm…

 

Za chwilę minie rok od zamrożenia przemysłu spotkań i wydarzeń.

Dla wielu podmiotów było to 12 długich miesięcy przestoju, kryzysowego zarządzania kosztami
i zobowiązaniami, walki o utrzymanie pracowników, zmagania się z niejednokrotnie sprzecznymi
z logiką, nie precyzyjnymi mechanizmami pomocy sektorowej oraz brakiem klarownych informacji
o strategii rządu na następne tygodnie i miesiące. Wiele firm szukało opcji przebranżowienia, jeszcze więcej starało się rozszerzyć swoje kompetencje, wykorzystując zgromadzone przez lata zasoby sprzętowe i kadrowe. Z jakim efektem?

 

To dobry czas, żeby podliczyć straty.

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń zaprasza wszystkie firmy działające w przemyśle spotkań
i wydarzeń do badania, którego celem będzie realna ocena skuteczności narzędzi pomocowych, uruchomionych dotychczas przez polski rząd, oraz sprawdzenie obecnej kondycji sektorowej, po roku zmagań z pandemią.

Badanie będzie trwać w dniach 10-25.02. br.

Anonimowe dane zbierane są pod linkiem - https://forms.gle/iZUAwEjXE1NqFp7c8

 

2021-02-10 08:43:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

10 minut z... A&A Agencja

O to co trzyma klientów przez lata przy jednej agencji i najważniejsze źródła sukcesu pytamy Joannę Tkaczyk i Joannę Parapurę zarządzające A&A Agencją.

Ostatni rok zweryfikował założenia biznesowe wielu firm i pokazał jak niestabilne mogą być nasze plany wobec rzeczywistości, na którą nie mamy żadnego wpływu. W dzisiejszej sytuacji trwającej pandemii trudno mówić o trwałych założeniach biznesowych. Trzeba dynamicznie reagować na zmieniający się rynek i nieustannie poszerzać swoje kompetencje. Rozszerzyliśmy działalność, aby wesprzeć zablokowane ścieżki eventowe i staramy się to trudne doświadczenie wykorzystać jako szansę na przyszłość. Przetrwać ten trudny czas i wrócić do stabilnego rozwoju – oto nasze założenia na najbliższy czas.

Newsletter

»

Zamów newsletter