Proces selekcji jest wieloetapowy i szczegółowy, trwa od wiosny 2020. W jego ramach zorganizowano wirtualną wizytę inspekcyjną, na której potrzeby krakowskie biuro kongresów wyprodukowało 4 filmy, zaangażowało ponad 30 podmiotów z branży MICE, a sama wizyta trwała niemal 5 godzin.
Przejście do finalnego etapu to zasługa wielu partnerów – bowiem za ofertą miasta stoi cała Polska. Deklaracje pełnego wsparcia i zaangażowania w pozyskanie wydarzenia potwierdziły Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polskie Linie Lotnicze LOT, Polska Organizacja Turystyczna z Poland Convention Bureau na czele, Stowarzyszenia SKKP i MPI Poland Chapter, lokalne Biura Kongresów z Warszawy, Poznania, Wrocławia i Łodzi, członkowie ICCA z Polski w tym firmy Mazurkas Travel, Targi w Krakowie, Grupa MTP. Nieoceniona jest także współpraca i zaangażowanie lokalnej branży: całego zespołu Centrum Kongresowego ICE Kraków, Symposium Cracoviense, CMA Concept Music Art, Alwernia Studios, TAURON Areny Kraków, Starej Zajezdni by DeSilva oraz hoteli Sheraton Grand Krakow, Radisson Blu Hotel Krakow oraz Park Inn by Radisson Krakow.
Decydująca prezentacja Krakowa odbędzie się 25 maja br. Po niej nastąpi oficjalna decyzja Zarządu stowarzyszenia.
ICCA – międzynarodowe stowarzyszenie profesjonalistów branży MICE
Stowarzyszenie ICCA, The International Congress and Convention Association, zostało założone w 1963 roku przez biura podróży w celu lepszej, wzajemnej współpracy w obliczu szybkiego rozwoju rynku międzynarodowych konferencji. Jest to jedyne stowarzyszenie, do którego należą najwięksi specjaliści w zakresie obsługi, transportu i organizowania imprez międzynarodowych. Sieć ICCA to ponad 1195 podmiotów: usługodawców, firm i organizacji z 92 krajów świata. Coroczne kongresy ICCA rotują między krajami członkowskimi, w tym roku wydarzenie gości w Kartagena w Kolumbii, wcześniejsze edycje odbyły się w Kaohsiung, Houston, Dubaju, Pradze czy Kuching.