Trzech prelegentów i trzy różne spojrzenia na organizację imprez. Wszystko w świetle perspektywicznego i trudnego kontekstu Prezydencji.
„Spotkania rządowe i stowarzyszeniowe. Prezydencja Polski w UE – jak można mieć z tego biznes?” – taki był przewodni temat pierwszej od czasu wyboru nowego zarządu konferencji MPI Poland Club, która odbyła się w Krakowie. W czasie spotkania skupiono się na dwóch głównych wątkach – zagadnieniach związanych z organizacją imprez i konferencji w czasie Prezydencji i możliwościach, jakie tego typu wydarzenia otwierają przed firmami działającymi w branży spotkań oraz o zasadach kooperacji ze światowymi stowarzyszeniami. Uczestnicy szukali odpowiedzi na pytanie, jak wydarzenia międzynarodowych stowarzyszeń skutecznie przyciągać do Polski. W konferencji wzięło udział kilkadziesiąt osób związanych z branżą MICE z całej Polski. Wysłuchali oni trzech prezentacji przygotowanych przez Andreę Bauer, dyrektor handlową w austriackiej firmie Vereint Association & Conference Management, Annę Milcarz, koordynator operacyjną w Ministerstwie Spraw Zagranicznych (MSZ), oraz Dariusza Pałeckiego, dyrektora handlowego biura Polish Travel Quo Vadis. Mówiono o tym, jak wyglądają schematy przetargowe, modele rozliczeń oraz elementy, na które należy zwrócić uwagę we współpracy z instytucjami rządowymi. – Bardzo pozytywnie oceniam prelekcję Andrei Bauer. Zostały w niej poruszone tematy, które szczególnie mnie interesują. Uważam, że ten punkt programu był strzałem w dziesiątkę. Niestety prezentacja Anny Milcarz, mimo że interesująca, wydaje mi się, że byłaby bardziej przydatna, gdyby odbyła się półtora roku temu, przed objęciem przez Polskę przewodnictwa w UE i, a nie już w jego trakcie – mówi Seweryn Jakubiec, operations manager w Incentive Concept Poland. Duże ożywienie spowodowało wystąpienie Dariusza Pałeckiego, który przekonywał, że elektroniczne systemy rezerwacji noclegów, w tym platformy internetowe, w przyszłości całkowicie wyeliminują na tym polu pracę ludzką. – Prelegent starał się zachęcać do inwestowania w technologie niezależnie, od tego, czy prowadzi się małą, czy globalną firmę. Nie wszyscy podzielali ten punkt widzenia, co wywołało ciekawe dyskusje kuluarowe – mówi Wojciech Liszka, prezes MPI Poland Club. W trakcie konferencji udało się przedstawić spojrzenie na organizację spotkań z trzech różnych perspektyw – firmy realizującej zlecenia dla stowarzyszeń, instytucji rządowej oraz podmiotu odpowiedzialnego za obsługę hotelową.
Spotkanie MPI Poland Club odbyło się 31 sierpnia w krakowskim hotelu Radisson Blu. Partnerami imprezy byli Poland Convention Bureau, Rezidor Hotel Group oraz Conrego. Stowarzyszenie zapowiedziało już kolejną konferencję w ramach spotkań MPI, która odbędzie się 17 października w Warszawie i zostanie poświęcona tematyce UEFA Euro 2012.
www.mpiweb.pl