Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Wyciek oleju podtopił branżę spotkań

Wybuch na platformie wiertniczej w Zatoce Meksykańskiej, który miał miejsce 20 kwietnia, a w konsekwencji wyciek oleju do oceanu, znacząco osłabił amerykański sektor MICE.

Sytuacja do dziś nie została opanowana i zdążyła popsuć nie tylko lokalne plany eventowe, ale zatrząsnęła branżą daleko od zagrożonych plaż. Organizatorzy imprez zanotowali znacznie mniejszą liczbę zapytań, co spowodowało zmniejszenie liczby dokonywanych rezerwacji nawet o połowę.
The Knowland Group przeprowadziła badanie, dotyczące skutków wycieku oleju. Wśród 50 hoteli, które wzięły w nim udział, 60 proc. odnotowało odwołania rezerwacji grupowych, 28 proc. spodziewa się spowolnienia na rynku eventowym.
Firmy ze stanów leżących nad Zatoką Meksykańską starają się szukać własnych sposobów na przetrwanie. Jednym z pomysłów na przekonanie o tym, że sytuacja wraca do normy jest ustawianie na plaży kamer, z których przekaz można oglądać na żywo w internecie.
Stany znad zatoki zwróciły się również do koncernu BP, odpowiedzialnego za wyciek, o pokrycie kosztów kampanii marketingowych, mających na celu oczyszczenie ich wizerunku. Stephen Perry, prezydent New Orleans Metropolitan Convention and Visitors Bureau, zproponował sumę 500 mln dolarów jako rozsądnej kwoty mającej ratować turystykę i biznes w stanach nad zatoką. Samo miasto Nowy Orlean poprosiło BP o 75 mln dolarów, natomiast Floryda, Mississippi, Luizjana i Alabama we wspólnym wniosku o rekompensatę podały kwotę 55 mln dolarów.
– W najbliższym czasie z pewnością wszyscy będą reagować negatywnie na propozycje wyjazdowe w te rejony. Myślę, że będzie to dotyczyło również takich miast, jak Orlando czy Miami na Florydzie, mimo że tam skażenie nie dotarło – komentuje Michał Brzozowski, incentive travel, Biuro Podróżników Flugo. (xb)

2010-08-09 16:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter