|
|
Wzrosty w pierwszym półroczu potwierdziły pozytywny trend wyników osiąganych przez Orbis
·Zmiana modelu biznesowego Spółki - koncentracja na portfelu nieruchomości ·Bardzo dobre wskaźniki operacyjne w regionie Europy Wschodniej (wzrost wskaźnika RevPAR o 5%) ·Wzrost EBITDA do poziomu 218,8 mln zł (wzrost o 19,3%) ·Podpisanie 12 nowych umów franczyzy i umów o zarządzanie (prawie 1 600 nowych pokoi) ·Aon, już drugi rok z rzędu, uznał spółkę Orbis za „Najlepszego Pracodawcę w Polsce”
„Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis S.A. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz Spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe – tzw. „lekką” i „ciężką”, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich. Decyzja ta została podjęta z uwagi na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. „lekkich aktywów” czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50% całej sieci) oraz na różnice pomiędzy modelem biznesowym Orbis i Accor (naszego strategicznego partnera)", powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis S.A.
Sieć hoteli Grupy nadal rośnie w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2019 roku otwarto 3 nowe obiekty: Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel (64 pokoje); Mercure Sibiu Airport w Rumunii (85 pokoi) - oba działające na podstawie umów franczyzy. Trzecim nowym hotelem jest zarządzany - ibis Tallinn (190 pokoi), którym Spółka weszła na nowy rynek w Estonii. W tym samym czasie Orbis zawarł 12 nowych umów „asset light” obejmujących prawie 1 600 pokoi w hotelach, które zostaną otwarte w latach 2020-2022. Nowe umowy wzmocniły solidne plany dalszego rozwoju Orbisu, które przewidują 49 nowych hoteli (niemal 6 800 pokoi). W pierwszym półroczu 2019 r. rozpoczęła się także budowa nowego hotelu ibis Styles Szczecin (161 pokoi), który przyjmie pierwszych gości w przyszłym roku. W pierwszym półroczu br. Orbis prowadził modernizacje hoteli Mercure Budapest Buda i Mercure Budapest Korona oraz zakończył modernizacje hoteli Sofitel Warsaw Victoria i ibis & Novotel Poznań Center. Łączny koszt nakładów kapitałowych (capex) wyniósł 80,8 mln zł.
Grupa Hotelowa Orbis
|
1H 2019
|
1H 2018
|
zmiana
|
|
|
Operacyjne like-for-like
|
|
|
|
|
Frekwencja w %
|
71,3%
|
70,9%
|
0,4 p.p.
|
|
Œrednia cena za pokój (ARR) bez VAT w z³
|
265,8
|
254,5
|
4,4%
|
|
Przychód na 1 dostêpny pokój (RevPAR) w z³
|
189,5
|
180,4
|
5,0%
|
|
Finansowe m PLN
|
|
|
|
|
Przychody netto ze sprzeda¿y like-for-like
|
666,1
|
635,4
|
4,8%
|
|
EBITDAR
|
229,3
|
221,4
|
3,6%
|
|
EBITDA operacyjna like-for-like
|
218,8
|
183,3
|
19,3%
|
|
Zysk przed opodatkowaniem
|
143,8
|
233,6
|
-38,4%
|
|
2019-08-01 10:31:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|