|
|
MICE POLAND MARZEC 2021 Krzysztof Gawrych komentuje: Czy wiosna będzie nasza
Idzie wiosna. Czy w związku z tym astronomiczno-meteorologicznym faktem możemy mówić o odmrażaniu spotkań i wydarzeń? Podobnie jak latem odmrażaliśmy turystykę? Czy w tym kierunku podejmowane są w ogóle jakieś kroki?
Pytanie wydaje się być w tym momencie szczególnie zasadne – właśnie mija rok odkąd branża spotkań, z małymi przerwami, jest zamknięta. Żeby „być odmrażana”, branża musi współpracować z władzami, i na stopniu centralnym, i samorządowym. I, co bardzo ważne, wola i potrzeba odmrażania musi być znacząca po każdej stronie.
Eksperci przekonują, że spotkania mogłyby się „ruszyć”. Choćby organizowane dla środowiska medycznego – pracownicy tego sektora są już zaszczepieni. Podobnie nauczyciele. Do tego medycy zgadzają się z argumentem, że organizację spotkań mogłoby umożliwić testowanie. Przed każdym wydarzeniem przeprowadzenie testów – najpierw wśród obsługi, a następnie uczestników – dałoby gwarancję bezpieczeństwa wydarzenia. Tak zwane testy antygenowe to kwestia kilkunastu minut. Oczywiście oznacza to istotne zmiany w harmonogramie spotkania i przygotowaniu jego logistyki. Konieczne jest zapewnienie personelu, miejsca, w zależności od liczby uczestników wydarzenia – opracowanie grafiku i wreszcie budżetu. Ale w kontekście zapotrzebowania na możliwość bezpośredniego spotkania, jakie widoczne jest zarówno w sektorze b2b, jak i w naszych prywatnych preferencjach, wydaje się, że są to nakłady i koszty, które warto ponieść.
Wspomniana potrzeba spotkań, uczestnictwa w wydarzeniach i atrakcjach, które wymagają wyjścia lub oczywiście podróży, wydaje się być ogromna. W Stanach Zjednoczonych, otwarte w jednej czwartej lub 35 proc. parki Walt Disney World w czasie przerwy wiosennej wyprzedały wszystkie bilety. Inny przykład, skrajny. W Polsce mogą już działać instytucje kultury. Byłem ostatnio w operze. Sala, oczywiście w opcji co drugie miejsce, wypełniona po brzegi. Widać zatem, że wszyscy chcemy i decydujemy się na udział w spotkaniach. Dlaczego więc nie odmrażać branży MICE i spotkań b2b?
Świat robi w tym kierunku eksperymenty. Sprawdza. Szuka rozwiązań. W ramach projektu „Restart-19” naukowcy z Uniwersytetu Marcina Lutra badali, jak koronawirus rozprzestrzenia się na imprezach masowych. W tym celu zorganizowany został koncert gwiazdy pop-u na terenie hali widowiskowej w Lipsku. Próbne koncerty z udziałem publiczności organizowane są we Francji. W Holandii, w Ziggo Dome odbyła się z kolei testowa impreza taneczna dla 1300 osób. W hali, która w warunkach przedpandemicznych mieściła 17 tys. osób, postanowiono sprawdzić różne warianty organizacji takiego wydarzenia i rozwiązania reżimu sanitarnego, jakie mogłyby być optymalne. I choć wnioski we wszystkich przypadkach mówią, że wydarzenia o charakterze rozrywkowym przeznaczone dla liczebnej publiczności wrócą najpóźniej, to można je organizować w sposób minimalizujący ryzyko zarażenia. Tym bardziej wydaje się, że kameralne spotkania b2b mogłoby mieć i w Polsce zielone światło.
Tymczasem w oczekiwaniu na wiosnę ważne wydają się dwa punkty, które przywołują branżową normalność, ale pokazują też, że w nowej rzeczywistości się odnaleźliśmy i walczymy o swoją pozycję. Odbywa się konkurs MP Power Awards i Meetings Week Poland. Mam nadzieję, że wiosna, choćby w drugiej jej części będzie jednak nasza.
Więcej czytaj w marcowym wydaniu MICE Poland
2021-03-19 08:36:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
Personalnie... Iwona Głuchowska
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.
O sobie:
Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.
|