Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

WOMEX wizytuje Polskę

Trwa procedura wyboru miast-gospodarzy targów w latach 2015-2017. Wpływ na decyzję będą miały takie czynniki jak położenie i infrastruktura miast-kandydatów, ale też stawki VAT i procedury wizowe danego państwa.

O organizację Międzynarodowych Targów Muzyki Etnicznej WOMEX starało się początkowo ponad 20 miast. Do drugiej rundy przeszło dziewięć – Poznań, Warszawa, Barcelona, Budapeszt, Cardiff, Dublin, Goteborg, Saloniki i Wiedeń. Przedstawiciele organizatora wybiorą spośród nich trzy, w których kolejno w roku 2015, 2016 i 2017 odbywać się będzie impreza. Przedstawiciele firmy Piranha Womex, organizatora targów rozpoczęli już wizytacje miast zakwalifikowanych do finału. Na pierwszy ogień poszły Poznań i Warszawa. Wizytacja w Poznaniu odbyła się w na początku czerwca. Jej program obejmował całodniowy pobyt w terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP), spotkanie z władzami Poznania oraz zwiedzanie miasta. Goście zobaczyli m.in. Centrum Kultury Zamek i Muzeum Instrumentów Muzycznych, uczestniczyli również w festiwalu Ethno Port Poznań. Wizytacja Warszawy odbył się pod koniec czerwca. W stolicy przedstawiciele WOMEX-u obejrzeli m.in. Pałac Kultury i Nauki, Expo XXI i Stadion Narodowy.

Jak to działa?
Procedura wyboru miast-gospodarzy, trwa wiele miesięcy (równolegle bowiem podejmowane będą działania związane z przygotowaniem tegorocznej edycji targów oraz ich odsłony, która odbędzie się w 2014 r.). Pierwszy etap to wizyty studyjne. Na ich podstawie wydane zostaną pierwsze oceny. Wiadomo już, że duży wpływ na ostateczną decyzję będzie miało położenie poszczególnych miast oraz ich wielkość. Celem organizatorów jest zróżnicowanie lokalizacji, w jakich odbywać się będzie WOMEX w poszczególnych latach i zapewnienie tym samym różnorodności ich uczestnikom. Decyzja związana z wyborem miast-gospodarzy na lata 2015-2017 będzie więc podejmowana kompleksowo, wybór jednego miasta będzie powiązany z wyborem pozostałych.

Organizatorzy wyjaśniają
– WOMEX jest bardzo skomplikowanym eventem, składającym się z wielu części. W związku z tym miasta, które ubiegają się o miano gospodarza imprezy muszą włożyć sporo wysiłku, aby zwrócić naszą uwagę i zyskać pozytywną ocenę – mówi Anna Pötzsch, director of media & communications w Womex. – Kryteria, które odgrywają szczególnie ważną rolę w procesie decyzyjnym to z pewnością ogólne warunki ułatwiające organizację wydarzenia, nawet nie w konkretnym mieście, ale w kraju, w którym się ono znajduje. Mam tutaj na myśli chociażby stawki podatku VAT, obowiązującą walutę, poziom cen czy procedury wizowe. Drugą istotną kwestią jest położenie miasta, jego popularność, ilość imprez kulturalnych, jakie się tam odbywają oraz dostępna infrastruktura, zarówno noclegowa, jak i transportowa. Szukamy miejsc, które zapewnią odpowiednią liczbę pomieszczeń, scen i sal o odpowiednich rozmiarach i pojemnościach. Wszystkie te miejsca muszą leżeć w bliskiej odległości od siebie, aby możliwe było piesze przemieszczanie się pomiędzy nimi. Oprócz tego zwracamy jeszcze uwagę na jakość usług i chęć do współpracy ze strony lokalnych partnerów – tłumaczy.

Korzyści wizerunkowe
Organizacja targów WOMEX to duży wysiłek organizacyjny, a także koszt finansowy. Jak zapewniają przedstawiciele miast-gospodarzy trud jednak się opłaci. – Dla nas jest to inwestycja długoterminowa. Zaletą goszczenia takiego wydarzenia jest zaistnienie w świadomości uczestników wydarzeń biznesowych – mówi tłumaczy Karolina Makowska z Poznań Congress Center. – To potwierdzenie, że Poznań to nie tylko miasto biznesowe, ale też miejsce, w którym odbywa się mnóstwo ciekawych wydarzeń kulturalnych. To szansa by stać się znaczącym ośrodkiem nie tylko na targowej, ale i muzycznej mapie Polski. WOMEX to targi, którym towarzyszy ponad 700 wydarzeń kulturalnych. Wśród nich są: koncerty zespołów muzycznych z całego świata, pokazy filmowe, wykłady i prelekcje. Impreza trwa pięć dni, każdorazowo gromadzi przeszło 2 tys. profesjonalistów i ponad tysiąc firm związanych z branża muzyczną z ok. 90 krajów. Najbliższa, 19. edycja WOMEX odbędzie się w Cardiff w październiku tego roku. Targi gościły już m.in. w Berlinie, Kopenhadze, Marsylii czy Brukseli. (mk)
www.womex.com



2013-07-22 10:44:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter