Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Kolumbia pokazuje nową twarz

Rośnie zainteresowanie Kolumbią jako destynacją MICE. Dostrzegając potencjał, jaki drzemie w turystyce biznesowej tamtejsze władze postanowiły jeszcze bardziej rozreklamować swój kraj. W minioną środę (18 września) w warszawskim Domu Polonii w ramach kampanii „Colombia, Magical Realism” odbyło się spotkanie promujące Kolumbię wśród polskich przedstawicieli branży spotkań oraz branży turystycznej.

Już teraz, w ogólnej puli przyjazdów do Kolumbii udział klientów biznesowych jest bardzo zauważalny. W tej grupie gości notuje się także największe wzrosty. Jak pokazują statystyki rządowe w ubiegłym roku do Kolumbii przyjechało w sumie 55,5 tys. turystów MICE, w 2013 liczba ta ma szansę osiągnąć ponad 77,5 tys. Przede wszystkim są to uczestnicy programów incentive oraz odbywających się tutaj konferencji i kongresów. To dzięki nim w ciągu siedmiu lat Kolumbia odnotowała awans o 21 miejsc w rankingu publikowanym przez stowarzyszenie ICCA (International Congress and Convention Association) – z miejsca 50 w 2006 roku na 29 w najnowszym, tegorocznym zestawieniu.

Aktywna promocja
Aby jeszcze bardziej poprawić te wyniki, kolumbijski rząd zdecydował się rozpocząć kampanię promocyjną zatytułowaną „Colombia, Magical Realism”. Hasło przewodnie nawiązuje do tzw. realizmu magicznego – nurtu literackiego, którego głównym twórcą był Gabriel Garcia Marquez, kolumbijski powieściopisarz i laureat Literackiej Nagrody Nobla. To druga, zakrojona na tak szeroką skalę akcja promocyjna, po prowadzonej jakiś czas temu kampanii „Kolumbia, jedyne ryzyko jest takie, że będziesz chciał tu zostać”, która miała na celu zerwanie ze stereotypami dotyczącymi postrzegania tego kraju jako zagrożonego przestępczością. W nowej kampanii największy nacisk położony został już nie na aspekty bezpieczeństwa, ale na ukazanie różnorodności Kolumbii – zarówno klimatycznej jak i kulturowej, a także wciąż rozwijaną ofertę MICE. Tym, co przyciąga turystów do Kolumbii są zarówno wysokie góry, jak i piękne plaże, tropikalne deszczowe lasy, górskie pustynie i urokliwe miasta z kolonialną architekturą. Jeżeli chodzi o najczęściej wybierane przez uczestników programów incentive i konferencji miejsca, należą do nich Bogota, Cartagena, Medellin, Barranquila, Santander, Cali, San Andres, Santa Marta oraz region kawowy.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu, jaki dokonał się w naszym kraju, przede wszystkim jeżeli chodzi o infrastrukturę hotelową i konferencyjną. Chcemy to zakomunikować. Duże inwestycje prowadzi m.in. IHG Group czy Iberostar, które wciąż budują nowe obiekty. Mamy nadzieję, że działania promocyjne pozwolą nam pozyskać jeszcze więcej turystów biznesowych – mówi Juan Guillermo Perez, dyrektor Proexport Colombia, rządowego biura ds. handlu i turystyki.
Kampania „Colombia, Magical Realism” obejmuje w sumie 30 krajów w Ameryce Północnej, Południowej oraz w Azji i w Europie. W spotkaniu, które odbyło się ostatnią środę wzięło udział kilkadziesiąt osób.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Awanse w rankingach i podjęte na szeroką skalę kampanie promocyjne to na pewno duży sukces, szczególnie, że jeszcze kilka lat temu Kolumbia była stosunkowo rzadko odwiedzana, ze względu na niestabilną sytuację polityczną. Dzisiaj, dzięki wysiłkom rządu na rzecz normalizacji sytuacji wewnętrznej, trwający od ponad 40 lat konflikt zbrojny został opanowany. Według Internetional Institute for Management Development IMD, Kolumbia, sytuuje się na drugim, po Chile, miejscu w Ameryce Łacińskiej pod względem bezpieczeństwa. Zauważalnie poprawiło to statystyki dotyczące turystyki. Na przestrzeni ostatnich 6 lat liczba zagranicznych turystów odwiedzających ten kraj wzrosła trzykrotnie – w 2011 roku ich ilość osiągnęła niemal 1,9 mln gości. Dowodem na znaczącą poprawę bezpieczeństwa może być także fakt, że kilka tygodni temu przedstawiciele Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zdecydowali, że coroczny, światowy kongres tej organizacji w 2015 roku odbędzie się w kolumbijskim Medellin, mieście, które jeszcze w 2003 r. uznawane było przez Interpol za najniebezpieczniejsze miasto na świecie. (mk)
www.proexport.com.co




2013-09-19 17:29:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter