Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Dobry podwykonawca na wagę złota

Podwykonawcy często mają kluczowy wpływ na to, czy realizację można uznać za udaną. Jakimi cechami powinni się wyróżniać? Zapytaliśmy o to przedstawicieli branży spotkań, członków Kapituły konkursu Osobowość Roku MICE Poland 2013. W tym roku, po raz pierwszy w historii tytuł Osobowość Roku przyznawany będzie również w kategorii Podwykonawca.

\"\"Szymon Walkiewicz, partner/business development director, Walk, prezes Klubu Agencji Eventowych

Podwykonawca Roku! Można by powiedzieć, nareszcie... Zawsze miałem pewien niedosyt związany z brakiem tej kategorii. Wszak nasz biznes podwykonawcami stoi! To ogromna odpowiedzialność dla Kapituły i ogromne wyróżnienie dla potencjalnego zwycięzcy. Cała branża śledzi konkurs OR, który powinien wyznaczać jak najwyższe standardy. Zatem, kto może zostać Podwykonawcą Roku? To trudne pytanie, a wielość zmiennych jeszcze bardziej je komplikuje. Osobiście oceniać będę takie obszary, jak: relacje z zleceniodawcą (jak pracuje z osobami reprezentującymi firmę, jakimi standardami obsługi się posługuje, czy jest sumienny, godny zaufania itd.), uwarunkowania rynkowe (inaczej oceniamy siebie w sytuacji gdy jest pięknie i przyjemnie, a inaczej gdy czasy są trudne i wymagające – wtedy też wiele rzeczy można zaobserwować – chociażby takie jak polityka cenowa, działania new business, inwestycje w nowe produkty i usługi), elastyczność biznesowa (polityka cenowa, skłonność do negocjacji, kredytowanie usług), kultura organizacyjna (opinia na rynku, standardy współpracy). Tak, mogę powiedzieć, że wyłoniony zwycięzca powinien wysoko postawić poprzeczkę. 


\"\"Aleksandra Pietras, prezes zarządu DMC Poland, członek MPI Poland Club

„Podwykonawcy” to wspólna nazwa dla tych wszystkich osób i firm, które świadczą usługi na rzecz branży spotkań. To firmy cateringowe, oświetleniowcy, dźwiękowcy, transportowcy, przewodnicy, graficy, itd.. Ich znaczenie dla branży jest ogromne. Bez nich imprezy, które organizujemy nie mogłyby się odbyć. Najczęściej bowiem przy każdym organizowanym przez nas wydarzeniu pracuje masa ludzi, bez ich zaangażowania i umiejętności nie można byłoby mówić o sukcesie końcowym przedsięwzięcia. Co to znaczy dobry podwykonawca? Z własnego doświadczenia oraz na podstawie rozmów z przedstawicielami branży mogę powiedzieć, że liczy się przede wszystkim profesjonalizm. Niezależnie od tego, czym dokładnie dana firma czy osoba się zajmuje, ma on decydujące znaczenie. Co rozumiem przez słowo „profesjonalizm”? To przede wszystkim bardzo dobra jakość i solidność świadczonych usług. To również rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, jednym słowem – te wszystkie cechy, dzięki którym wiemy, że na danej firmie czy osobie można polegać. Tacy właśnie podwykonawcy są najlepszymi kandydatami do wygranej w konkursie Osobowość Roku MICE Poland 2013. 



\"\"Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu, El Padre

Bardzo się cieszę, że w konkursie Osobowość Roku Mice Poland pojawiła się kategoria „Podwykonawca”. Dotychczas osoby, które często mają kluczowy wpływ na udane realizacje eventowe były w tym przypadku niedoceniane. Kluczem do sukcesu w konkursie, poza profesjonalizmem, pasją i kompetencjami, którymi takie osoby muszą się wykazać, jest w mojej opinii zaangażowanie i rola jaką kandydat odgrywa w życiu polskiej branży eventowej. 



\"\"Andrzej Bagniuk, właściciel agencji Andrius, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej 

Idealny podwykonawca rozumie potrzeby i specyfikę pracy swojego klienta i potrafi nieustannie wyprzedzać jego oczekiwania. Osobowość idealnego podwykonawcy w moim przekonaniu cechuje: otwartość, sumienność, wyobraźnia, pewność siebie, nowatorstwo. Człowiek, od którego oczekuję skuteczności „100 na 100”. Mogę liczyć na jego profesjonalizm i niezawodność. Bez wątpienia taki ktoś ma dobrą opinię wśród partnerów biznesowych, a u konkurencji wzbudza szacunek lub zazdrość. Zwykle poleca się takich ludzi bez wahania, a nieraz zazdrośnie strzeże kontaktu do nich, upatrując w nich istotnej przewagi konkurencyjnej.

2013-10-31 13:58:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter